Dag 10. En låt du inte tröttnar på

Nu blir det så svårt igen, så istället så lägger jag upp några olika låtar som jag gillar väldigt mycket och skriver lite om dem!

Big surprise? I hate this part har varit min favoritlåt sen hur länge som helst. Min favoritlåt skulle man nog kunna kalla det. Musikvideon är så fin. Fina kläder och smycken, fin miljö, fint ljus. Mycket fin låt.

Som jag skrev förut så var jag ganska galen i Rihanna när jag var yngre. Jag visste väl knappt vad texterna betydde, men jag sjöng med ändå. Lite pinsamt när man tänker efter. Umbrella var en så himla bra låt, gillade den väldigt mycket.

The Drums. Är. Det. Bästa. Som. Finns. Det bästa bandet i hela världen tror jag. Jag är helt kär i indiepop.

En av mina absoluta favoritlåtar. Alltså jag älskar den verkligen verkligen mycket, trots att det är omöjligt att sjunga med i den, så djupa/höga toner. Försök! Det är så synd att den inte har någon musikvideo, för den skulle bli så fin. Det är synd att inte alla lyssnar på Belle & Sebastian.

Det här är den gladaste låten jag vet, jag blir alltidhimla glad när jag lyssnar på den. Det är glädje i musik-version kan man väl säga.

Jag har skrivit förut hur mycket jag avgudar Luke Pritchards röst. Den är liksom på riktigt. One last time är den bästa The Kooks-låten enligt mig. Jag pratade faktiskt med Siri om det idag, haha!

Den här lilla låten är så rolig och så... jag vet inte. Men den är väldigt bra. Och jag gillar den väldigt mycket.

Nu får det här bli sista låten, jag skulle kunna lägga upp säkert hundra till för det finns så himla många jag gillar. Down by the water är The Drums mest sorgsna låt. Den har så fin melodi men framförallt fin text ♥

Kommentarer
Postat av: nicole

sv: lol......

2011-10-25 @ 22:32:33
URL: http://imnicole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0