Kenya-resa: del 1

Dag 1


Påväg! Jag fick dålig plats, precis vid ena propellern eller vad man kallar det. Det lät i alla fall mycket, så jag förstörde mina öron genom att spela Justice på högsta volym i mina hörlurar istället. Haha..

Vi skulle bara till Tyskland som tur var. Det mesta med biljetterna krånglade, så det som egentligen skulle ha varit en timmes mellanlandning i Frankfurt blev en hel dag istället.

Fick besöka ett nytt land i alla fall, även fast Tyskland inte var mycket att hänga i julgranen om man får uttrycka sig på det viset. I alla fall inte ett vinter-Frankfurt med grå himmel och regn.

Fast jag och min familj tilbringade dagen på mysiga gamla caféer där man fick beställa fika som på en restaurang, så det var bra ändå.

Senare på eftermiddagen/kvällen så gick planet vidare till Addis Abeba i Etiopien, blir alltid så faschinerad av marken som ser ut som ett lapptäcke som man ser precis när man precis har lyft från marken.

Tänk er en fin kille som ser ut ungefär som en yngre Luke Pritchard med lite inslag av Harry Styles, fast med magiska mellanbruna stora ekorrögon. En sådan kille satt några rader framför mig på planet!! Hur fint var inte det?!

Sen mellanlande vi en sista gång vid berget Kilimanjaro. Där gick ekorrögons-killen (och i stort sett hela planet förutom vi och några italienare) av, och jag såg aldrig ekorrögons-killen mer, inte så himla kul om jag får uttrycka mig :(

Men men! Åkte över vackra Tanzania. Det landet vill jag besöka någon gång!

Efter en stund vid flygplatsen och en lång bilresa i en varm taxi med dålig fläkt, så kom vi fram till hotellet! Såhär såg en del av vardagsrummt ut. Fint va? Balkongen blev min favoritplats, för det var alltid mycket varmare utomhus än inomhus.

Blekis. Tyckte att det var så varmt, hade på mig så varma kläder dessutom! Bytte om direkt och gick ner till poolen direkt efer att jag tog det här fotot ungefär.
Förlåt, det kommer mer och roligare inlägg imorgon om Kenya-resan. Jag lovar. Seriöst, mina ögonlock är tunga som bly just nu, har sovit alldeles för lite de två senaste nätterna tror jag, vi ses imorgon! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0