Kenya-resa: del 3

Dag 3


Tredje dagen var molnig, så mamma och pappa hyrde en hela-dagen-taxi som visade oss runt i innerstan i Mombasa, där vi var första veckan som sagt.

Vi besökte ett ställe där dem tillverkade trä-föremål. Det finns flera olika stammar i Kenya, och människorna som snidade i trä på det här stället tillhörde alla en speciell stamm som var specialicerade på att tillverka trä-föremål.



Såhär såg till exempel några av trä-föremålen ut.

Åt goda kakor!

Åkte vidare en stund, såg en massa tuktuks´ på vägen.

Rosa! Haha!

Ungefär Mombasas kändaste byggnadsverk tror jag. Jag kommer inte riktigt ihåg varför dem är det, men det är dem.

Åkte vidare.


Om man var ganska rik, bodde man troligtvis i en sådan här lägenhet som låg precis så fint vid stranden, strandutsikt.

Såhär ungefär!

Och såhär.

Åkte vidare till mysigaste stället helt klart. "Gamla stan" i Mombasa.

Var inne i en charmig liten Indisk (vad är det med mig och indien?) affär. Köpte ett par nya flipflops, fast jag egentligen inte behöver det alls, men dem var så fina och kostade ytterst lite.

Trängde ihop oss i liten en tuktuk.

Nu till en av dem sakerna jag tyckte var bäst med hela resan, en Somalisk marknad. Alla stirrade dock på mig eftersom att jag hade shorts på mig tyvär, men det gick ganska bra ändå. Nästa gång ska jag tänka på det här med att inte ha för korta shorts.   

I en liten affär köpte vi kryddor.


Och på gatan köpte vi exotisk frukt av försäljare. Den där, den taggiga gröna, den hade samma konsistens som en ananas, fast den smakade kokos.

Trängde ihop oss i samma tuktuk som körde iväg oss tillbaka till taxin.

Besökte ett gammalt fort, det gick ganska fort! Haha, Nicole Nicole Nicole!


Slutligen. Mombasas stolthet, höhö. Ett rätt så uselt köpcentrum om jag får säga det själv. Det enda som var bra var deras gigantiska mataffär.
Sen tog jag inte så mycket mer bilder den dagen. Nästa del kommer upp om en litens stund, puss!

Kommentarer
Postat av: nicole

Ohoho, fina bilder!

Dock fattar jag inte riktigt varför jag fick vara med x3 på fortet? haha, lol....

2012-01-13 @ 23:10:51
URL: http://imnicole.blogg.se/
Postat av: nicole

sv: haha men åhhh, det var på gränsen till föör torrt... hahaa! :))

2012-01-13 @ 23:22:45
URL: http://imnicole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0