Kenya resa: del 7

Dag 7


På morgonen påväg till frukosten: Träffade min lilla babian-kompis som hade försökt knycka saker ur min väska, har skrivit om det i förra inläget. Haha.

Åt frukost.

Såg några djur nere vid vattenhålet från fönstret.

Lämnade Voi Safari Lodge, enligt mig den absolut bästa lodgen av alla tre vi var på.

Hejdå!

Blev jagade av en elafant, (!) dock inte denna elefant tror jag.

Lite inzoomad kanske, haha!

Såg zebror! En massa zebror!


Giraffer som var kära. En av mina favoritbilder. Och juste, för er som undrar så har jag använt ett Sigma teleobjektiv till många av bilderna, har för i övrigt inte photoshpat en enda av dessa bilder, orkar inte, haha!

Ser ut som en riktig bitch på den här bilden, jag vet, panik på det. Men jag hade på mig mina hemmagjorda avklippta jeans och en collegetröja, för på morgonen var det rätt kallt. Alltså som svensk sommar, dvs. inte alls kallt egentligen. Haha!

Lämnade nationalparken Tsavo East, och sådana här gulliga träd fanns lite överallt på vägen till nästa nationalpark.

Här är en av min pappas kameror. Fast den är en riktig stenålderskamera, ni vet, en sån som man lämnar in till en affär och så får man tillbaka pappersbilder.

Åt en massa goda kakor.

Vi åkte in i den andra nationalparken på vår safari-resa, parken hette Amboseli och låg vid Kilimanjaros fot.

På lodgen i Amboseli bodde man i tält som var ungefär som små hus, fast man hörde exakt alla små djur utanför tältet och jag kunde knappt sova för jag var rädd att det skulle ligga en skalbagge eller orm i min säng.

Sådan här fin utsikt hade man från restaurangen. Ganska perfekt?!

Efter vi lämnat väskor och sådant, så fortsatte vi på safari.

Vi (och en massa andra turister såklart) åkte och besökte by där det bodde masaier.

Det var sjukt häftigt, verkligen något som jag inte glömmer på länge länge länge!

Fick gå in i deras små hus och allt!

Såg det sötaste barnet jag sett i hela mitt liv.

Alltså! Jag vill ha ett afrikanskt barn när jag blir stor, haha!

Köpte ett armband.

John hette den här killen. Han visade oss runt inne i byn. Det var hans bebis jag tog bilder på förresten.



Vi lämnade masaibyn och åkte vidare för att se på en massa djur. Vi såg lejon!

Och några andra djur, men det var absolut häftigast med alla lejon.


Sen åkte vi tillbaka till tältlodgen! Här bodde jag och min lillebror.

Min föräldrars tält låg längst bort vid stängslet, så om man hade tur kunde man se elefanter sträva förbi lite då och då. Sådan tur hade inte vi, men men!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv; Jorå, det rullar. :)

Hur är det med dig idag?

kram

2012-01-19 @ 21:47:29
URL: http://nathalies.nu
Postat av: nicole

hahahah ginger nuts :))))

2012-01-19 @ 22:24:20
URL: http://imnicole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0