Någonting som man vill ha

Har gått och funderat rätt länge på hur fint det egentligen vore med en liten fårskinnspäls. Det stora dilemmat är det att jag är emot pälsindustrin, alla små söta djur som tvingas bo i små burar och sedan flås levande för att pälsen på våra jackor eller mössor ska se extra fluffig ut. Men jag tänkte att kanske mår fåren bättre än vad till exempel tvättbjörnarna eller kaninerna gör innan de blir till päls? Gud vad jobbigt! Jag vill absolut inte köpa något innan jag är helt säker, får verkligen googla lite mer innan jag bestämmer mig känner jag.

En sådan här päls som Chloe Schuterman har (fast till ett bättre pris än vad hennes måste ha kostat, haha!) skulle vara så himla fint!

Kommentarer
Postat av: Carro

Fast jag har för mig att man inte dödar fåren för deras päls? Eller iofs, ifall skinnet är med.. Men annars så rakar man ju bara fåren och gör kläder, de skadas inte :)

2012-01-28 @ 15:55:43
URL: http://oohsnap.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0