Kenya-resa: del 10

Dag 10.  Dag 11.  Dag 12.  Dag 13.  Dag 14. 

Malindi! Den sista delen av Kenya-resan var ungefär som vilken vanlig solsemester som helst, så därför känner jag att jag lika gärna kan visa alla bilder från de sista dagarna i ett och samma inlägg.

Låg mest i solen och läste böcker medan jag åt fruktspett och drack juice. Tänk om man kunde få leva så lite oftare.

Kunde inte hyra en båt och åka ut och dyka bland fiskar tyvär, eftersom att det mynnade ut en flod en bit bort, vilket gjorde havet alldeles grumligt. Det var visserligen ingen fara med att bada i vattnet, men det var grumligt.


Fick min bror Axel att läsa lite mer, eftersom att jag gett honom Hungerspelen i julklapp. Han tyckte för i övrigt att boken var en av dem bästa han någonsin läst.


Drack den godaste läsken i världen (förutom coca cola, såklart!), Krest hette den, och den smakade som Fanta lemon, fast ännu surare!

Och blev matförgiftad av en dum lobster som jag åt en kväll. Äter aldrig lobster igen, hade så sjukt ont i magen resten av kvällen.


Ser ni den italienska gubben till vänster? Mamma och pappa hade bokat en vecka på ett italienskt hotel, (utan att tro att exakt alla gäster på hotellet skulle vara italienare) så alla sa ciao istället för hello. Det var lite kul!



Mupp. Skurt.








Godaste hotellfrukosten i mitt liv tror jag. Man kunde dessutom be en av kockarna om att få pannkakor, omeletter eller lite vad som helst tillagat, och så fixade dem det, färska pannkakor bara man frågade om det. Har aldrig varit med om det förut tror jag, haha!

Så var det dags att åka hem från varma varma Afrika, tillbaka hem till kalla kalla Sverige.

Små apor på flygplatsen, såklart. Haha!

Det var allt. Nu har jag bara en sak till som jag vill säga. En sak jag vill att ni ska göra någon gång. Åk till Afrika. För det var absolut det vackraste stället jag varit på i hela mitt liv. Och den här resan jag delat upp i tio inlägg på min blogg var den bästa resan jag någonsin gjort i hela mitt liv. Jag är väldigt lycklig och tacksam över att mina fina föräldrar har valt att ta med mig och min bror på sådana här spännande resor. Jag kommer aldrig att glömma Kenya. Aldrig någonsin ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0