Kenya-resa: del 5

Dag 5


Då blev det dag fem helt plötsligt, och därmed den sista dagen i Mombasa, Kenya näst största stad, (tror jag?) som jag i allmänhet tyckte väldigt mycket om, i alla fall de delar som jag såg. Verkligen en stad som har lite allt möjligt!

Och jag målade tånaglarna röda. Smartass. Dem såg såklart bara ännu vitare ut då. 


Eftersom att det var sista dagen, och vi inte hade planerat att göra någonting speciellt, så låg jag mest under ett parasoll och läste.

Dog lite när jag såg att städaren, som vi brukade prata med väldigt ofta för att han var extremt trevlig och social, skrivit dröm sött på våra sängar! Så fint! Han kunde lite svenska, eftersom att han frågat hotellgäster som bodde på hotellet innan.

När jag läst ut Revolt började jag läsa Parfymen- en mördares historia. Alltså om ni vill säsa en himla seg bok men med avancerat och vackert språk, så ska ni läsa den här boken. Kan inte säga att jag rekomenderar den riktigt, och slutet på boken är dessutom så meningslöst. Men om ni kanske vill höja svenska-betyget så är det ett tips att läsa den här boken.

Kommentarer
Postat av: Pau

Fina bilder!

2012-01-17 @ 22:21:39
URL: http://paulinemovies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0