nio bilder.

Hej hej. Nu har skolan startat igen och jag är hemma från varma bästa Marocko. I eftermiddags träffade jag Nicole en stund, har saknat henne och resten av alla fina vänner så himla mycket. I alla fall, nu tänkte jag visa några bilder och berätta lite om vad jag haft för mig förra veckan.
Kom fram till Marocko efter två jobbiga mellanlandingar varav den ena var i Tyskland. Hade rätt mycket tid innan nästa plan skulle lyfta så några timmar spenderades i kalla men fina Berlin.
Det största och kändaste torget i Marrakech där man bland alla tusentals människor ibalnd kunde se en och annan ormtjusare.
Och där fanns även marknader för bland annat torkad frukt.
I den gamla delen av Marrakesh spenderades också väldans mycket tid. Sjukt smutsiga gator men ändå så himla fint och annorlunda mot här hemma.
Allt från dyra smyckes- och klädaffärer till mörka små kryddhandlar.
På en marknad såg jag en minimal bur med säkert fyrtio små stackars sköldpaddor som var till salu. Vet inte om man använder sköldpaddor inom matlagning i Marocko, men efter att jag gått förbi buren tre gånger så kunde jag liksom inte låta bli att köpa två stycken som jag senare släppte ut i det fria. Bästa köpet jag gjort på länge.
Obligatorisk bild på hotellfrukosten. Bodde för första gången i mitt liv på ett all inclusive-hotell. Har fan inte ätit såhär mycket på en resa sedan jag var i USA.. Haha..
Gick till poolen och badade och solade de få stunder det faktiskt var sol. Det var väl det största minuset med den här resan, att det var alldeles för lite sol.
Så, nu vet ni lite mer om hur jag spenderade min höstlovsvecka i Marrakech. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0