Kenya-resa: Del 2

Här kommer del två, ledsen för att det tar sådan tid, har bara glömt bort att lägga upp dem här bilderna hela tiden!

Dag 2


Vaknade på morgonen av att det var så ljust, här var utanför sovrumsfönstret, inte världens mest flashiga utsikt, men den duger i krig, eller vad man nu säger..

Om ni någonsin har varit i Afrika så vet ni att man varenda natt för säkerhets skull alltid sover under myggnät för att skydda sig från malaria-myggor. Det är väldigt mysigt, som en sänghimmel.

Jag hade fått låna Siris bok, den sista delen av trilogin Hungerspelen, (BÄSTA böckerna som jag läst på väldigt länge, tipsar absolut) som jag satt och läste på balkongen mest hela tiden.

Jag tycker att utsikten från balkongen var väldigt bra i alla fall, såhär såg ena delen av hotellet ut.

Första dagen så blev jag kompis med en liten ödla som jämt hängde på vår balkong. Väldigt söt var den, fast det var tur att den var utomhus.

Två söta papegojor som satt i hotell-lobbyn, försökte lära dem att säga "Hakuna matata", vilket alla i Kenya (och Tanzania tror jag) säger hela tiden, betyder "ta det lugnt".

Gjorde liksom lite ont att se dem sitta instängda i en såpass liten bur, som dem troligtvis inte så ofta får lämna. Fast det finns ju djur som har det mycket värre. Hemskt. 

Gick ner till stranden som låg ungefär två meter från rummet, vilket var jätteskönt!

Det var tidvatten, så allt vatten hade dragit sig ut, fast det kom tillbaka några timmar senare på dagen. 

Fick ett par Havaianas av mamma några veckor innan resan, som kom väl till användning, finaste flipflopsarna (?) jag någonsin har haft i alla fall, köper alltid dåliga från H&M eller Topshop annars.

Alltså jag har lite ångest över hur jag ser ut på den här bilden. Fy. Jag fick i alla fall dricka direkt ur en kokosnöt, det var kul, smakade ganska gott också!

Försökte sola bort mitt vita decemberskinn under alla palmer.

En stenhård liten nöt eller vad det nu var, ramlade nästan i mitt huvud, snacka om tur jag hade alltså.

Ful bild jag vet. Men på kvällen gick vi vidare till en restaurang för att äta middag.

Åt indiskt, första kvällen till ära! Haha! Naanbröd är godast i världen, åt det hela tiden förra året, då jag var i Indien.
Det var första dagen det! Ganska icke-händelserik, men den var bra ändå. Mera bilder kommer ska ni se, kanske rentav mer ikväll. Kram!

Kommentarer
Postat av: Siri

haha, indisk mat i afrika?

Kenya ser jättehärligt ut iallafall! :) <3

2012-01-12 @ 21:36:45
URL: http://lifeofsiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0