Kenya-resa: del 4

Dag 4


Då regnade det. Igen. Why God, why?!

Men det klarnade snart och även om det hade regnat så hade det fanemej inte gjort någonting.

För en av mina det-här-måste-jag-göra-innan-jag-dör-mål skulle uppfyllas. Vi skulle snorkla vid korallreven. 

Mamma och pappa hade hyrt en liten fin båt som vi åkte med.

Pepp på att man såg söta kameler som gick gående på stranden.

Det fanns en liten glasskiva i botten av båten, så man såg små fiskar redan innan man hoppade i vattnet.

Alltså det var galet mycket fiskar i olika fina färger, dem gillade brödsmulor, bokstavligt talat hoppade upp över vattenytan när man matade dem.

Använde simfötter!

En undervattenskamera äger jag inte tyvär. Men ni ska veta att det var en riktig upplevelse att simma i varmt turkost vatten bland tusentals små fiskar i olika pastellfärger. Har ni inte redan gjort det tycker jag att ni borde göra det! Verkligen!

Åkte vidare med båten. Pappa satt på taket av båten, och han sa att han såg en stingrocka där uppifrån, tur att den inte simmade nära oss. Är livrädd för nästan alla stora djur som lever i vattnet.

Det här förstod jag inte riktigt, men jag tror att det på bilden var just korallrev, alltså döda korallrev, det hade bildats som en slags platå mitt ute i vattnet i alla fall, som vi gick runt på.

Vår guide visade oss en massa lustiga små vattendjur. Här håller jag i en sjöspindel.

Den här varelsen krypte ihop sig blixtsnabbt om man nuddade den.

Kanske inte syns så himla bra, men såhär såg den ut då i alla fall.

Här är en liten snäcka.


När vi kom tillbaka till båten bjöds det på frukt.


Åkte tillbaka till stranden.

På kvällen åt jag en god pizza.

Hotellet hade akrobater som uppträdde på kvällen. Kvällen innan så hade en afrikansk dansgrupp uppträtt, dem "tvingade" min lillebror och pappa att kliva upp och dansa med dem. Haha! Pinsaaaamt!

Kommentarer
Postat av: nicole

hahahhaha, maaaange kooom igeeeeen nuuue!

2012-01-14 @ 00:36:42
URL: http://imnicole.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0